שימרו על ערכי ל"ד, שומני הדם וסוכר תקינים

שיתוף

שימרו על ערכי ל"ד, שומני הדם וסוכר תקינים

מחלות שונות שאינן מטופלות כראוי מגדילות את הסיכון לפגיעה בבריאות המוח.

יתר לחץ דם, מכונה "הרוצח השקט"- בלי שתרגישו הוא עלול לעלות – ויחד איתו הסיכון לאירוע מוחי ולנזקים למוח. לכן חשוב לאבחן לחץ הדם גבוה ולטפל בו כהלכה עם הרופא המטפל.

סוכרת שאינה מאוזנת מאיצה תהליכי הזדקנות והיא עלולה לפגוע גם במוח, להאיץ תהליכי ירידה קוגניטיבית ולהגביר את הסיכון לאירוע מוחי. לכן חשוב שהסוכרת, במידה וישנה, תהיה מטופלת ומאוזנת. ישנן תרופות לאיזון הסוכרת אשר מפחיתות במיוחד את הסיכון לארוע מוחי חוזר.

יתר שומנים בדם הינו מגורמי הסיכון העיקריים לטרשת עורקי הצוואר והמוח ולתחלואה של כלי הדם המוחיים. לכן, בהתאם לדרגת הסיכון של כל אחד ואחת וערכי הכולסטרול בדם, חשוב לטפל בערכי הכולסטרול הרע  LDL-C  ליעד הטיפול הרצוי. הערכים בהם מומלץ לטפל בתרופות ויעדי הטיפול תלויים בדרגת הסיכון של כל אחד ואחת.

אני ממליץ להיות במעקב רפואי, לעקוב אחר ערכי לחץ דם, אחר תקינות רמת שומני הדם ואחר רמות הסוכר בדם, ולטפל בהם במידת הצורך לפי ההנחיות הרפואיות העדכניות.

אולי יעניין אתכם גם

טיפים לשמירה על בריאות המוח

שימרו על אופטימיות וטפלו בדיכאון וחרדה

שמרו על גישה חיובית. האופטימיות והכרה בטוב משפיעים על מנגנונים גופניים הקשורים לבריאות, כמו שיפור במערכת החיסון, והפחתת ערכי לחץ הדם ורמות הסוכר בדם. הם

טיפים לשמירה על בריאות המוח

הקפידו על שינה מספקת ואיכותית

"שינה היא לא אמנות של מה בכך: לשמה צריך להישאר ער כל היום" (פרידריך ניטשה)   שינה שאינה מספקת, או שאינה איכותית מספיק, פוגעת לא

התחל/י שיחה »
צריכים עזרה?
הי,
איך אפשר לעזור?